Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ : ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΖΕΡΒΟΥ

κλικ στο τιτλο γι

κλικ στο τίτλο της ανάρτησης για τη πηγή του δημοισιεύματος

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ :Ρακιντζής : «Αν δεν υπήρχε διαφθορά, δε θα υπήρχε και έλλειμμα»


Σαφείς αιχμές για δικαστική διαφθορά, κυρίως όσον αφορά στους επώνυμους, άφησε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής . «Υπάρχουν κάποιες αποφάσεις, τις οποίες δεν μπορώ να εξηγήσω παρόλη την πείρα μου. Έχετε δει κανέναν επώνυμο να δικάζεται από τη σωρεία των καταγγελιών;» ρώτησε τα μέλη της Επιτροπής και συμπλήρωσε: «μόνο εξαιρέσεις υπάρχουν».

Διευκρίνισε ότι οι υπάλληλοι καταγγέλλονται από ιδιώτες, ή από υπηρεσίες, και αυτές οι καταγγελίες έρχονται στο γραφείο του μόνον εφόσον ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, που ασκεί δίωξη, του στείλει το κατηγορητήριο. «Συνήθως, ενώ υπάρχει νομική επιταγή, δεν μου το στέλνει» είπε και κατέληξε: «δεν μπορώ να επέμβω περαιτέρω στη Δικαιοσύνη. Έχει συνταγματική ανεξαρτησία. Ούτε μπορώ να ζητήσω εξηγήσεις».

Με αφορμή αναφορές της έκθεσής του για το 2009 περί «βραδύτητας απονομής της Δικαιοσύνης», «διακριτής μεταχείρισης των επωνύμων, οι οποίοι απαλλάσσονται με έκδοση βουλευμάτων» και «έκδοσης, καθημερινά, αποφάσεων που προκαλούν δυσμενή σχόλια ή απορίες», ο Λέανδρος Ρακιντζής ανέφερε ότι ο ίδιος υπήρξε 38 χρόνια δικαστής και μπορεί να ξέρει «από μέσα πολλά πράγματα».

Επιπλέον, ο κ. Ρακιντζής επισήμανε ότι «αν δεν υπήρχε διαφθορά στον τόπο, δεν θα είχαμε έλλειμμα» και εκτίμησε πως η διαφθορά «θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό με την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς ο πολίτης και ο υπάλληλος δεν θα έρχονται σε επαφή».
ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΤΙ ΤΛΟ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΝΑ ΚΑΤΕΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΗΓΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΟΣ

ΕΘΝΟΣ : Ζητούν να ελεγχθούν οι λογαριασμοί τους

Βολές και από την ΕΙΝΑΠ κατά της πολιτείας για τη διαφθορά στην υγεία



Στη διάθεση των ελεγκτικών αρχών θέτουν τις τραπεζικές τους καταθέσεις γιατροί του νοσοκομείου «Αττικόν».
Ζητούν να ελεγχθούν οι λογαριασμοί
Με τον τρόπο αυτό επιχειρούν να αποδείξουν πως δεν είναι ολόκληρο το ιατρικό σώμα διεφθαρμένο και δεν συμμετέχει στα κυκλώματα που αποκαλύπτονται το τελευταίο διάστημα. Το σχετικό έγγραφο διακινείται ήδη στο νοσοκομείο για υπογραφές, οι οποίες έχουν ήδη ξεπεράσει τις 50. Ο αριθμός εκτιμάται ότι θα αυξηθεί όταν τελειώσουν οι επισχέσεις εργασίας που είναι σε εξέλιξη στο «Αττικόν».

Το έγγραφο αναφέρει ότι «...οι παρακάτω νοσοκομειακοί γιατροί δηλώνουμε απερίφραστα ότι παραιτούμαστε από το δικαίωμά μας του τραπεζικού μας απορρήτου, όσον αφορά εμάς και τις οικογένειές μας, έναντι πάσης κρατικής ελεγκτικής αρχής.

Είμαστε διαθέσιμοι να δεχτούμε κάθε είδους και μορφής «πόθεν έσχες», παραιτούμαστε επίσης από το δικαίωμά μας να δημοσιευθούν τα αποτελέσματα της έρευνας από κάθε «πρόσχημα» του νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Αντίθετα δηλώνουμε τη μοναδική απαίτησή μας, τη δημοσιοποίηση κάθε ελέγχου που θα γίνει και μας αφορά.

Το τεχνικό μέρος της παραίτησης του δικαιώματός μας ας μας το υποδείξουν οι αρμόδιες αρχές. Είναι σαφές ότι δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση με τα διαρρεόμενα στα ΜΜΕ για «μίζες», «φακελάκια» και δηλώνουμε ότι ζούμε μόνον από νόμιμες αποδοχές. Απαιτούμε από την πολιτεία να δείξει την ανάλογη «πυγμή» που δείχνει στην περικοπή των αποδοχών μας και των εφημεριών μας και σ’ αυτούς που τόσα χρόνια πλούτιζαν από την παραοικονομία».

Στο μεταξύ, ευθύνες σε γιατρούς, διοικητικούς υπαλλήλους, προμηθευτές και στην πολιτεία επιρρίπτει για τη διαφθορά στην Υγεία η Ενωση Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας - Πειραιά (ΕΙΝΑΠ). Η διοίκηση της Ενωσης θεωρεί ότι η πολιτεία έχει την κύρια ευθύνη, καθώς δεν υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον.

Οι νοσοκομειακοί γιατροί τονίζουν ότι βασικές αιτίες του φαινομένου είναι ο καθορισμός ανώτερης τιμής των διαφόρων υλικών με απόφαση η οποία έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι τιμές αυτές -σημειώνουν- είναι πολύ υψηλότερες των πραγματικών, ενώ η κατάσταση επιδεινώνεται με τη σημαντική υστέρηση της μηχανογράφησης στα νοσοκομεία.

Για τον έλεγχο του φαινομένου η διοίκηση της ΕΙΝΑΠ προτείνει κωδικοποίηση των χρησιμοποιούμενων υλικών και των κατασκευαστών και τιμολόγηση κάθε υλικού με τον μέσο όρο των τιμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, πλην της Ελλάδας.

Δημήτρης Καραγιώργος
κλικ εδώ για το πληρες δημοσίευμα

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ :Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010 2 Σχόλια "Νέο" σχολείο για... καλά γεράματα


Από το Μαρικάκι

Το «νέο σχολείο» που έχει εξαγγείλει η υπουργός Παιδείας απ’ ό,τι φαίνεται τα πρώτα 50 μεταβατικά χρόνια της εφαρμογής του θα τις έχει τις αντιφάσεις του γιατί έλαχε να δρομολογηθεί και σε συνθήκες ΔΝΤ. Θα είναι «νέο» μεν αλλά θα έχει ολίγον τι πεπαλαιωμένο προσωπικό, αφού θα λιγοστέψουν οι νέες αφίξεις και θα επιμηκυνθεί το ηλικιακό όριο εξόδου από το εκπαιδευτικό λειτούργημα.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαμαρτύρονται ότι στο νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό των δημοσίων υπαλλήλων καταργείται διάταξη που προέβλεπε ότι θα παίρνουν σύνταξη το αργότερο στα 60, με 30 – 35 χρόνια εργασίας, για να μη γερνάνε μέσα στις αίθουσες και στο εξής αυτό το όριο θα ανέβει στα 65 και τα 70 με 40 χρόνια εργασίας ακατέβατα. Άλλο θέμα που όταν θα κόβουν την κορδέλα θα παίρνουν τα εύσημα που έφτασαν ως εκεί και όχι σύνταξη.

Το να μπαίνει όμως στην τάξη κάποιος που έχει πατήσει τα εξήντα και να προσπαθεί να διδάξει ατίθασα τρυφερούδια κι εξεγερμένους εφήβους, τουλάχιστον μέχρι πρότινος δεν θεωρούνταν και τόσο παιδαγωγικό μέτρο. Διότι όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει μέγα ηλικιακό χάσμα. Δε λέω σύμφωνα με το Λοβέρδο έχει αυξηθεί το προσδόκιμο ζωής (άραγε άμα αυξάνεται είναι «παντός καιρού», δεν πέφτει με τις συνθήκες;), η δε ιατρική, η κοσμετολογία και βεβαίως αυτό το σωτήριο στάιλινγκ κάνουν θαύματα. Θα ξέρετε βέβαια ότι τα 50’ς είναι τα νέα 40’ς, το ίδιο τα 60’ς είναι τα νέα 50’ς, τα 100’ς είναι τα νέα 90’ς και πάει λέγοντας. Δείτε και το Μητσοτάκη, έχει μπουμπουκιάσει τελευταία.

Αλλά πες βρε αδερφέ ότι τώρα με το ΔΝΤ που θα φτάσει η λιτότητα στο κόκκαλο (το «μαχαίρι στο κόκκαλο» δεν είχαν υποσχεθεί μωρέ τώρα που το σκέφτομαι ), πες λέω ότι δεν θα έχουν οι εκπαιδευτικοί μας τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν αυτά τα μέσα που χαρίζουν «πχιότητα» ζωής και μακροζωϊα.

Για φανταστείτε ένα δάσκαλο που του φαίνονται τα χρονάκια του να σηκωθεί στον πίνακα να γράψει εκφώνηση άσκησης. Μοιραία θα τεντώνεται, θα ιδρωκοπάει και θα αγκομαχά ο άνθρωπος, για σκεφτείτε τι θα γίνεται από κάτω: οι μισοί μαθητές θα έχουν το δάχτυλο στο σπιντ ντάιαλ με το νούμερο για τα επείγοντα του ΕΚΑΒ και οι άλλοι μισοί θα παίζουν στοιχήματα για το τι θα συμβεί το επόμενο δευτερόλεπτο: θα επιστρέψει όρθιος στην έδρα του ο καθηγητής ή θα σωριαστεί κατάχαμα από την υπερπροσπάθεια. Άντε μετά να κάνεις μάθημα και να επιβάλεις την τάξη.

Και μια δεύτερη παρενέργεια είναι το ψυχολογικό: Δε λέω είναι ατίθασα τα σημερινά παιδιά (και φαντάζομαι ότι θα είναι πολύ περισσότερο τα αυριανά, λόγω εξελικτικότητας) αλλά δεν ξέρεις πώς μπορεί να επιδράσει στην ψυχολογία τους αυτή η αναγκαστική εξοικείωση με τις ρυτίδες και το πάρκινσον ή η αίσθηση ότι η αίθουσα συνδέεται απευθείας με τον Ευαγγελισμό και το Σωτηρία, καμιά φορά δε και με το πλησιέστερο γραφείο κηδειών.

Αλλά το χειρότερο μπορεί να μην είναι αυτό. Το χειρότερο είναι η πολιτισμική διαφορά μεταξύ διδασκομένων και διδασκόντων και όλα τα κακά που απορρέουν από αυτή. Γιατί ναι μεν η Δια Βίου Μάθηση θα επιτρέψει στους καθηγητές να παρακολουθούν όλες τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες που δεν θα χρησιμοποιούνται ωστόσο στο δημόσιο σχολείο λόγω περικοπών τρόϊκας αλλά θα είναι μόνιμη προγραμματική επωδός για το τέλος κάθε τετραετίας και την αρχή κάθε επόμενης (μαζί με την αύξηση των κονδυλίων για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ).

Αλλά και οι καθηγητάδες μιας κάποιας ηλικίας θα έχουν ένα παρελθόν οι άνθρωποι, θα γνωρίζουν από παλιά Ελλάδα, αυτή που αφήνει πίσω του τώρα η κιβωτός του Γιώργου οδεύοντας στην Ιθάκη της νέας Ελλάδας, της αποκαθαρμένης από τις παλιές νοοτροπίες και συμπεριφορές που την κρατούσαν αιχμάλωτη. Μπορεί να γνωρίζουν για παράδειγμα από «αδιαφάνεια», «διαφθορά», «φοροδιαφυγή», «πελατειακές σχέσεις» ή ακόμα χειρότερα να έχουν στο παρελθόν ασκηθεί σε τίποτα περίεργα συνδικαλιστιλίκια και να έχουν υπάρξει «απεργοί» (μοντιέ! τι θα σκεφτεί η αγορά της φλεξικιούριτι εργασίας). Αν όλ’ αυτά τα μεταδώσουν στους μαθητές; Και τι θα γίνει αν τους ξεφύγει κάτι για την Μικρασιατική καταστροφή την ώρα που θα διδάσκουν την ενότητα «Συνωστισμός στο λιμάνι της Σμύρνης»; Φαντάζεστε το σοκ των μαθητών;

Γι’ αυτό νομίζω ότι δεν το’ χουν σκεφτεί πολύ καλά το θέμα οι κυβερνητικοί, αν δεν υποκρύπτεται κιόλας κάποιο σαμποτάζ σε αυτούς τους σχεδιασμούς. Μπούμερανγκ θα τους γυρίσει στο τέλος, η εκπαίδευση είναι ο θεμέλιος λίθος κάθε κοινωνίας, δεν παίζουνε μ’ αυτά τα πράγματα, δεν μπορεί να τ’αφήνουν στην τύχη....
ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΤΙΤΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ