Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Ζητείται ισονομία σε Facebook και Google
Την εβδομάδα που πέρασε ήταν λίγο δύσκολο να προσέξει κανείς οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε στο Διαδίκτυο εκτός από τις αποκαλύψεις του Wikileaks. Την ώρα, όμως, που τα έγγραφα της μυστικής διπλωματίας των ΗΠΑ μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και των ενημερωμένων πολιτών, κάποιοι προσπάθησαν να δημιουργήσουν ρωγμές σε δύο άλλα μονοπώλια.
Τη Δευτέρα, γερμανοί καταναλωτές υπέβαλαν αγωγή κατά του Facebook για καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Ιντερνετ. Το έκαναν αφού νωρίτερα δεν έλαβαν καμία απάντηση από την ίδια την εταιρεία στις ενστάσεις τους. Κατά σύμπτωση, μια μέρα αργότερα, η αρμόδια επίτροπος της Ε.Ε., Βίβιαν Ρέντιγκ, μιλώντας για την ανάγκη να επανεξεταστούν οι κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων που ισχύουν στην Ευρώπη ώστε οι πολίτες να έχουν το έλεγχο των δεδομένων τους, αναφέρθηκε στο «δικαίωμα του να μπορεί κανείς να ξεχαστεί», να ζητήσει δηλαδή τη διαγραφή των δεδομένων του, που έχουν συσσωρευθεί (από τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο) και αντιγραφεί σε διάφορα σημεία του Διαδικτύου.
Βέβαια, μέχρι να αποδώσει κάτι από τα παραπάνω, τίποτα δεν ανακόπτει το φακέλωμά μας, οπότε τα ευρωπαϊκά όργανα θα ασχοληθούν με κάτι πιο βατό. Την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι ξεκινά αντιμονοπωλιακή έρευνα σε βάρος της Google για πιθανή κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά διαδικτυακών αναζητήσεων (ελέγχει περίπου τα 3/4). Η Ε.Ε. τόνισε στην ανακοίνωσή της (http://blo.gr/3g2) ότι δεν έχει ακόμα στοιχεία που να αποδεικνύουν τέτοιες πρακτικές αλλά θα δώσει προτεραιότητα στην έρευνα (χωρίς να δεσμεύεται, ωστόσο, για το πόσο μπορεί να κρατήσει αυτή). Σε εξέλιξη είναι και ο έλεγχος των αμερικανικών αρχών για το αν θα είναι μονοπωλιακή η απόκτηση εταιρείας λογισμικού αεροπορικών εισιτηρίων από την Google, μετά από προσφυγή των τουριστικών πρακτόρων (δείτε τη σχετική καμπάνια στο www.fairsearch.org).
Κατά καιρούς, με διάφορες αφορμές, έχει επανέλθει η υποψία/καταγγελία ότι η μηχανή αναζήτησής της εμφανίζει ψηλά στα αποτελέσματα πελάτες με τους οποίους έχει υπογράψει συμφωνίες, σε βάρος άλλων που χρησιμοποιούν τις δωρεάν υπηρεσίες της. Σχετική καταγγελία είχε γίνει τον περασμένο Σεπτέμβριο στην πολιτεία του Τέξας, από τρεις εταιρείες που θεωρούσαν ότι υποβαθμίζονταν έτσι έναντι ανταγωνιστών τους.
Τις τελευταίες μέρες, όμως, έγινε γνωστό ότι και δυο καταναλωτικές οργανώσεις τις Ισπανίας βρίσκονται σε διαμάχη εξαιτίας της Google. Η ΜΚΟ Facua (www.facua.org) κατηγορεί την οργάνωση OCU (www.ocu.org) ότι αγόρασε από την Google ως λέξη κλειδί στις αναζητήσεις της τη λέξη «facua» και όταν κάποιος την πληκτρολογεί βλέπει δίπλα στα αποτελέσματα διαφημίσεις («sponsored links») της OCU. Το ίδιο είχε συμβεί και με την Luis Vuitton, η οποία είχε προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο δικαίωσε την Google. Από τον Σεπτέμβριο, πάντως, η Google συμπεριέλαβε στους όρους χρήσης της το δικαίωμα μιας εταιρείας που θίγεται από τη χρήση του ονόματός της να προσφεύγει σε αυτήν ζητώντας απόσυρση των λέξεων-κλειδιών
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σε μαζική σύσκεψη-συνέλευση πρωτοβάθμιων σωματείων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 5 Δεκέμβρη στο ΕΜ Πολυτεχνείο, μετά από κάλεσμα 27 σωματείων, αποφασίστηκαν μια σειρά αγωνιστικές πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις.
Σε σχέση με το πρόγραμμα δράσης του Συντονισμού Πρωτοβάθμιων Σωματείων Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα Αττικής, για τις επόμενες μέρες καλούμε:
-Σε μαζική συμμετοχή των εργαζόμενων και των σωματείων στην διαδήλωση για τα 2 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, την Δευτέρα 6 Δεκέμβρη, στις 4.00 μ.μ. στα Προπύλαια, μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους και τις γενικές συνελεύσεις τους.
-Την Τρίτη 7 Δεκέμβρη, ημέρα άφιξης του διευθυντή του ΔΝΤ, Ντομ. Στρος-Καν, συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 5.00 μ.μ. και πορεία στη Βουλή, όπου την ίδια ώρα θα κάνει ομιλία ο πρόεδρος του ΔΝΤ.
- Την Κυριακή 12 Δεκέμβρη, ημέρα που η κυβέρνηση και οι μεγαλέμποροι παράνομα αποφάσισαν να ανοίξουν τα εμπορικά καταστήματα και 2η Κυριακή, ημέρα που οι εργαζόμενοι του εμπορίου, τα σωματεία και οι Ομοσπονδίες τους κήρυξαν απεργία, συγκέντρωση στις 9.30 π.μ. στο Σύνταγμα (γωνία Καραγεώργη Σερβίας), για να στηρίξουμε τα σωματεία στις διαμαρτυρίες και την απεργία τους.
- Την Τετάρτη 15 Δεκέμβρη, συμμετέχουμε μαζικά στην Πανεργατική Πανελλαδική Απεργία, και καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία και τους εργαζόμενους στο Μουσείο-Πολυτεχνείο στις 10.30 π.μ. και σε μαζικό μπλοκ των πρωτοβάθμιων σωματείων με περιεχόμενο που συζητήσαμε στη συνέλευση και με ανακοίνωση θα δώσουμε άμεσα στη δημοσιότητα.
Αθήνα, 5 Δεκέμβρη 2010
SMART (ΞΕΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ)
While design of the car was proceeding Hayek feared existing manufacturers would feel threatened by the Swatchmobile, thus rather than directly competing he preferred to cooperate with another company in the automotive industry. This would also relieve SMH of the cost burden in setting up a distribution network. Hayek approached several automotive manufacturers and on July 3, 1991 he reached an agreement with Volkswagen to share development of the new project.[3]
By 1993 Ferdinand Piëch had become CEO of Volkswagen and he immediately sought to terminate the project with SMH. Volkswagen had already been working on their own "three-litre car": a car which would consume three litres of fuel per 100 km of driving (the eventual Volkswagen Lupo 3L). Volkswagen's own concept was believed to be a better business proposition, featuring four seats and more cargo room.[4]
Hayek had suspected that Piëch would seek to end the agreement with SMH upon his ascendancy to the CEO position, therefore he discreetly began approaching other car companies with the Swatchmobile project. Rebuffed by BMW, Fiat, General Motors and Renault, he finally reached an informal agreement with Daimler-Benz AG, maker of Mercedes-Benz cars.[5]
A deal was announced on March 4, 1994, at a press conference at Mercedes-Benz headquarters in Stuttgart that the companies would join forces in founding Micro Compact Car AG (MCC). 49% of the initial capital of 50 million Swiss francs were provided by SMH and the remaining 51% by Daimler-Benz. The company consisted of two subsidiaries: MCC GmbH based in Renningen (a suburb of Stuttgart) which would design the car, and the then-unnamed manufacturing plant. SMH Auto SA, owned by Hayek, would design a hybrid electric drive system for the car, while Hayek Engineering would audit the design and manufacturing.[6]
The press conference also featured the debut of two concept cars: the eco-sprinter and eco-speedster, styled by Mercedes-Benz's design studio in California.[7] The cars were reminiscent of the eventual Smart City-Coupé. No mention was made of the fact that SMH had no input in the design of these concepts,[8] and they were badged as Mercedes-Benzes.
By the end of April 1994 MCC had set up a head office in Biel, Switzerland.[9]