Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Κατά συρροή ψευδόμενος ο Αν. Λοβέρδος...

30/05/2010
(ΑΥΓΗ)

Έχει ξεπεράσει κάθε όριο το θέατρο που παίζει ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στις πλάτες εκατομμυρίων Ελλήνων ασφαλισμένων. Ο κ. Λοβέρδος, που παριστάνει τον μοναδικό υπερασπιστή των δικαιωμάτων των εργαζομένων απέναντι στις ακραίες και ανάλγητες απαιτήσεις του ΔΝΤ, ήταν αυτός που πολύ πριν διατυπωθούν οι προτάσεις - διαταγές της τρόικας, από τις 19 Μαρτίου του 2010, είχε παραδώσει στον πρόεδρο της Βουλής, κ. Πετσάλνικο, τις δικές του προτάσεις για την κατάργηση των υφισταμένων ορίων συνταξιοδότησης με νέο όριο τα 40 χρόνια εργασίας!

Η πρόταση Λοβέρδου

Άλλωστε, η μεθοδευμένη κατάργηση της 35ετίας και 37ετίας κρυβόταν τελικά πίσω από την εσπευσμένη και εν κρυπτώ εισαγωγή του κειμένου της Επιστημονικής Επιτροπής για το Ασφαλιστικό στη Βουλή από τον υπουργό Εργασίας, Αν. Λοβέρδο, τον περασμένο Μάρτιο. Στο τελικό κείμενο, το οποίο αγνοούσαν τα μέλη της Επιτροπής (ο πρόεδρος, Αγγ. Στεργίου, δεχόταν υπομνήματα μέχρι και την Παρασκευή το απόγευμα, ενώ το τελικό κείμενο ήταν ήδη στο Υπουργικό Συμβούλιο και το πρωί της Παρασκευής στα χέρια του προέδρου της Βουλής, Φ. Πετσάλνικου), επισημαίνεται μεταξύ άλλων: "Ο συντελεστής υπολογισμού ανταπόδοσης θα κλιμακώνεται από τα 15 έως τα 40 χρόνια" προκειμένου να δοθεί πλήρης σύνταξη. Ιδού τι αναφερόταν στις προτάσεις Λοβέρδου:

"Συντελεστές υπολογισμού ανταπόδοσης. Κλιμακούμενοι συντελεστές, από τα 15 έως τα 40 χρόνια. Ο νομοθετικός προσδιορισμός των συντελεστών έχει μεν πολιτικό χαρακτήρα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί την οικονομική κατάσταση των ΦΚΑ και το γεγονός ότι το σύστημα πρέπει να είναι βιώσιμο και να μην εξαντλεί τις δυνατότητες της εθνικής οικονομίας".

Σήμερα για τη λήψη πλήρους σύνταξης απαιτείται είτε η συμπλήρωση 35 ετών ασφάλισης και του 58ου έτους της ηλικίας είτε η συνεχής ασφάλιση επί 37 χρόνια, ενώ, μέσω της καθιέρωσης βασικής σύνταξης των 360 ευρώ και του ανταποδοτικού συστήματος, οι συντάξεις θα μειωθούν δραματικά από 15% έως και 40%.

Τι αναφέρεται στο Μνημόνιο

Η επιμήκυνση του εργασιακού βίου μέχρι την ηλικία των 70 ετών προβάλλεται ως μία ακόμα από τις συνταγές του ΔΝΤ και όντως περιλαμβάνεται στον Ν. 3844/2010, δηλαδή στο περιβόητο “Μνημόνιο”, το οποίο η κυβέρνηση υπέγραψε και πέρασε από τη Βουλή, όπως όλοι θυμόμαστε. Ωστόσο το “70” δεν απαντάται για πρώτη φορά στο Μνημόνιο, ούτε αποτελεί ιδέα των ειδικών της τρόικας. Τον Ιανουάριο, στην έναρξη των εργασιών της Επιστημονικής Επιτροπής για το Ασφαλιστικό, ο κ. Λοβέρδος μεταξύ των δομικών αλλαγών συμπεριελάμβανε και την επιμήκυνση του εργάσιμου βίου μέχρι και τα 40 χρόνια. Επίσης, βασική επιστημονική εισηγήτρια από την πλευρά του υπουργείου στο πλαίσιο της Επιτροπής, πρότεινε την υιοθέτηση σχήματος "ευέλικτης συνταξιοδότησης" από τα 37 μέχρι και τα 41 χρόνια εργασίας, επικαλούμενη το παράδειγμα της Τσεχίας.

Πολύ περισσότερο, όπως ήδη σημειώσαμε, με τη λήξη των εργασιών της Επιτροπής, ο υπουργός ενεχείρισε στον πρόεδρο της Βουλής, στις 19 Μαρτίου, τα 15 σημεία για το ασφαλιστικό. Σε αυτά υπήρχε σαφής αναφορά για πλήρη ανάπτυξη της ανταποδοτικής σύνταξης από τα 15 στα 40 έτη εργασίας. Τότε δεν υπήρχε ούτε μηχανισμός ούτε ΔΝΤ ούτε “Μνημόνιο”. Άλλη μια "ιδέα Λοβέρδου" που υιοθετήθηκε από το ΔΝΤ, το οποίο ασχολείται κυρίως με την είσπραξη των χρημάτων για τους πιστωτές της χώρας και όχι με τα όρια ηλικίας.

Στρατόπεδο συγκέντρωσης για τους 700 ακτιβιστές ετοίμασε το Ισραήλ

29/05/2010
(ΑΥΓΗ)

Το Ισραήλ κλιμακώνει τις απειλές του καθώς ο "Στόλος της Ελευθερίας" των 700 ακτιβιστών από όλο τον κόσμο πλησιάζει τις ακτές της Γάζας με στόχο να σπάσει τον αποκλεισμό της περιοχής παραδίδοντας 10.000 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας στους κατοίκους της.

Ο ισραηλινός στρατός ανακοίνωσε ότι ο στόλος θα αντιμετωπιστεί με βίαια μέσα αν επιχειρήσει να προσεγγίσει χωρίς άδεια τις ακτές της Γάζας, που παραμένει αποκλεισμένη από ισχυρές ισραηλινές δυνάμεις εδώ και περίπου τρία χρόνια. Παρουσίασε μάλιστα ένα κέντρο κράτησης στο λιμάνι Ασντόντ που δύναται να "φιλοξενήσει" 700 κρατουμένους.

Στην κρίση παρενέβη χθες και ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν απευθύνοντας έκκληση για "αυτοσυγκράτηση". Επανέλαβε επίσης την αντίθεσή του στην πολιορκία της Γάζας και τον οικονομικό στραγγαλισμό του τοπικού πληθυσμού που αυτή προκαλεί. Από την πλευρά των ακτιβιστών η Γκρέτα Μπερλίν τόνισε ότι οι συμμετέχοντες στην πρωτοβουλία δικαιούνται να φτάσουν στη Λωρίδα της Γάζας από τα διεθνή ύδατα.

"Η μοναδική παράνομη παρουσία στην περιοχή είναι εκείνη του Ισράηλ" σημείωσε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε ότι ο στόλος αναμένεται να φτάσει στη Γάζα το Σάββατο μεταφέροντας εκεί τους 10.000 τόνους τροφίμων, μονάδων φιλτραρίσματος νερού και προκατασκευασμένων σπιτιών.

Το ισραηλινό υπουργείο Εξωτερικών προειδοποίησε τους πρεσβευτές της Κύπρου, της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Σουηδίας και της Τουρκίας -χώρες από τις οποίες προέρχονται τα επτά πλοία- ότι "απαγορεύει την είσοδο τους στη Γάζα" και ότι ο στόλος είναι έτοιμος να "παραβιάσει το διεθνές δίκαιο". Ισραηλινοί αξιωματούχοι έχουν μάλιστα δηλώσει ότι τα μέλη της αποστολής θα συλληφθούν και θα ανακριθούν από τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας προτού απελαθούν.

Στον "Στόλο της Ελευθερίας" μετέχουν μεταξύ άλλων Ευρωπαίοι βουλευτές, πρώην Αμερικανοί διπλωμάτες και διεθνείς προσωπικότητες που έχουν βραβευτεί με το Νόμπελ Ειρήνης. Οι διοργανωτές επισημαίνουν ότι ο βασικός στόχος της αποστολής δεν είναι να παραδοθεί η ανθρωπιστική βοήθεια, αλλά "να σπάσει η πολιορκία 1,5 εκατομμυρίων Παλαιστινίων από τον ισραηλινό στρατό".

Μπάρμπα στη... Βουλή είχαν τα «πιράνχας» του ΕΣΥ

29/05/2010
(ΗΜΕΡΗΣΙΑ)
Τουλάχιστον 20 δισ. ευρώ έχουν χαθεί στη «μαύρη τρύπα» των προμηθειών του ΕΣΥ την τελευταία δεκαετία και μάλιστα με την σφραγίδα του νόμου! Οι υπερτιμολογήσεις υλικών -που αποδίδονται στα πιράνχας και τα τρωκτικά του συστήματος προμηθειών- όχι μόνο είναι γνωστές αλλά και προαποφασισμένες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις.

Αρκεί κανείς να ανατρέξει στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στην οποία φιγουράρουν επίσημα καταγεγραμμένες (εδώ και μια δεκαετία) οι τιμές δεκάδων υλικών που προμηθεύονται τα δημόσια νοσοκομεία. Πρόκειται για μια κατηγορία υλικών, τα λεγόμενα «μη συγκρίσιμα», που αν και δημιουργήθηκε για να ελέγξει τις τιμές (με βάση τουλάχιστον τον διακηρυγμένο στόχο) τελικά μετατράπηκε σε «δούρειο ίππο» για σκανδαλώδεις υπερτιμολογήσεις.

Αν και επισήμως έχει... καταργηθεί από τον Αύγουστο του 2009, οι προμήθειες εξακολουθούν να γίνονται με υπουργικές αποφάσεις που είχαν εκδοθεί βάσει της καταργηθείσης διάταξης, ελλείψει νομοθετικού πλαισίου! Στην κατηγορία των «μη συγκρίσιμων» υλικών περιλαμβάνονται τα ορθοπεδικά υλικά, καρδιολογικά υλικά, όπως είναι τα στεντς, τα φίλτρα και υλικά αιμοκάθαρσης κ.α., υλικά που τα δημόσια νοσοκομεία χρυσοπληρώνουν εδώ και μία δεκαετία.Κανένας από τους αρμόδιους υπουργούς που πέρασαν από την Αριστοτέλους δεν? κατάφερε να μειώσει τις τιμές αυτών των υλικών, ενώ όταν κάποια στιγμή επιχειρήθηκε ο έλεγχος των τιμών τότε εκτοξεύθηκε η κατανάλωσή τους στα ύψη.

Διαχρονικό έγκλημα, δεκαετίας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η ιστορία με τα «μη συγκρίσιμα» υλικά. Μια ιστορία που κορυφώθηκε κατά την «χρυσή τριετία» υπουργίας Δημήτρη Αβραμόπουλου.Ο μακροβιότερος υπουργός Υγείας, τον Σεπτέμβριο του 2006, ενόψει της παραπομπής της υπόθεσης της κατάργησης των διαγωνισμών και των απευθείας αναθέσεων (Ν. 2955/2001) στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) εκδίδει απόφαση, με την οποία καλεί τα νοσοκομεία να διενεργήσουν άμεσα διαγωνισμούς και να έχουν έτοιμες τις συμβάσεις τους μέχρι το τέλος του χρόνου. Αλλά τις διατάξεις και τις υπουργικές αποφάσεις με τις πολλαπλάσιες τιμές στα υλικά δεν τις καταργεί.

Νέος νόμος

Ωστόσο, εκκρεμεί η έκδοση ενός νέου νόμου για τις προμήθειες της υγείας, που αποτελούσε και μείζονα προεκλογική εξαγγελία από το 2004. Σημειώνεται ότι ο προκάτοχός του, ο Νικήτας Κακλαμάνης, λίγες μόλις ημέρες πριν από την αποχώρησή του από το υπουργείο Υγείας (λόγω δημοτικών εκλογών) παρουσίασε ένα νομοσχέδιο προμηθειών, το οποίο, όμως, δεν «περπάτησε» ποτέ.

Μόλις την άνοιξη του 2007 -μετά τον εκτροχιασμό των δαπανών και τις ασφυκτικές πιέσεις- επανέρχεται ο Δ. Αβραμόπουλος στο θέμα του νέου νόμου προμηθειών. Εκείνη την περίοδο, ο διοικητικός μηχανισμός του υπουργείου Υγείας εκδίδει ένα εσωτερικό εμπιστευτικό έγγραφο προς την πολιτική ηγεσία.

Στο έγγραφο επισημαίνονται τα προβλήματα του καθεστώτος των «μη συγκρίσιμων» και οι διοικητικοί προειδοποιούν για την πιθανότητα καταδίκης της χώρας από το ΔΕΚ στη δίκη που βρίσκεται σε εξέλιξη. Συνιστούν, μάλιστα, με την ευκαιρία της έκδοσης του «νέου νόμου», την κατάργηση της επίδικης διάταξης και την επαναφορά στην εφαρμογή των Κοινοτικών Οδηγιών.

Ξεχνά...

Ο Δ. Αβραμόπουλος... ξεχνά την επιστολή και ο νέος νόμος ψηφίζεται το καλοκαίρι του 2007 (Ν. 3580/2007) και δημιουργείται η αδιάφθορη Επιτροπή Προμηθειών Υγείας, η οποία επιλέγεται απευθείας από τον υπουργό.

Με το νέο σχήμα τα νοσοκομεία θα στέλνουν απλά κάποιες λίστες με τις ανάγκες τους και η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας θα κάνει όλα τα υπόλοιπα. Ελέγχους, εγκρίσεις, διαγωνισμούς, αναθέσεις, συνάψεις συμβάσεων. Ακόμη και τις εισπράξεις των νοσηλίων από τα ασφαλιστικά ταμεία για λογαριασμό των νοσοκομείων και τις πληρωμές των προμηθευτών.

Στο μεταξύ, το ελληνικό κράτος δεν προσέρχεται στο Λουξεμβούργο για να υπερασπίσει τον εαυτό του και στις 18 Δεκεμβρίου του 2007 το ΔΕΚ διαπιστώνει ότι «η Ελληνική Δημοκρατία δεν αμφισβητεί ότι η ρύθμιση αυτή (το άρθρο 7.2 του Ν. 2955/2001) αποτελεί παρέκκλιση από την υποχρέωση οργάνωσης διαδικασίας διαγωνισμών» και ότι «από την σιωπή της Ελληνικής Δημοκρατίας προκύπτει ότι η τελευταία δεν αμφισβητεί ότι η επίδικη νομοθεσία δεν είναι σύμφωνη με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τους θεμελιώδες κανόνες και τις γενικές αρχές της Συνθήκης, ειδικότερα δε από την αρχή της ίσης μεταχείρισης και την υποχρέωση της διαφάνειας».

Ακόμη και μετά την καταδικαστική απόφαση, Κ. Καραμανλής και Δ. Αβραμόπουλος δεν καταργούν τον νόμο και επιμένουν στη διατήρηση του καθεστώτος των υπουργικών αποφάσεων. Η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας άλλοτε υπάρχει και άλλοτε όχι, άλλοτε έχει πρόεδρο και άλλοτε όχι. Στο μεταξύ οι αρμοδιότητες έχουν αφαιρεθεί πλήρως από τα νοσοκομεία και αφού η Επιτροπή υπάρχει μόνον στα χαρτιά δεν έχουν αναληφθεί από κανέναν.

Αλλοθι

Οι διοικητές των νοσοκομείων, οι γιατροί και οι εταιρείες αποκτούν το τέλειο άλλοθι. Η πίεση για τη διενέργεια των περιλάλητων διαγωνισμών έχει πλέον μεταφερθεί στο ανύπαρκτο όργανο. Οι άρρωστοι, όμως, δεν μπορούν να περιμένουν και οι αναθέσεις πλέον, προς χάριν του δημοσίου συμφέροντος, που δεν είναι άλλο από την προάσπιση της υγείας των Ελλήνων πολιτών, «νομιμοποιούνται» και ηθικά. Το πάρτι κορυφώνεται και ο καθένας αρχίζει να παραγγέλνει ότι θέλει, από όπου θέλει και σε όποιες τιμές θέλει και τα ελλείμματα χτυπάνε ταβάνι!

Αρμοδιότητες

Προς το τέλος 2008, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ο νέος νόμος είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί και αποφασίζεται άτυπα η εκ νέου μετάθεση των αρμοδιοτήτων στα νοσοκομεία. Εκδίδεται η εγκύκλιος 12788/16-10-2008 και δίδεται εξουσιοδότηση να κάνουν αυτά τους πολυαναμενόμενους διαγωνισμούς.

Η Επιτροπή Προμηθειών-φάντασμα στέλνει την «εξαιρετικά επείγουσα» και λιτή διορθωτική επιστολή α.π. 14337/6-11-2008 με την οποία εξαιρεί για μία ακόμη φορά τα ορθοπεδικά υλικά, τα φίλτρα τεχνητού νεφρού και τα πάσης φύσεως καρδιολογικά.

«Μη συγκρίσιμα»

Το κόλπο για εξαίρεση διαγωνισμών

Τα «μη συγκρίσιμα» υλικά εξαιρούνται από τις διαγωνιστικές διαδικασίες. Για τα υλικά αυτά ο νόμος προβλέπει ότι με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υγείας και Πρόνοιας μπορεί να καθορίζεται ανώτατη τιμή προμήθειας, χωρίς διαγωνισμό, συγκεκριμένων υλικών, που δεν είναι συγκρίσιμα, καθώς και υλικών των οποίων ο χαρακτηρισμός ως πλέον κατάλληλων εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου ασθενούς.

Οι υπουργικές αποφάσεις εκδόθηκαν και στη λίστα με τα «μη συγκρίσιμα» εντάχθηκαν ορθοπεδικά υλικά, φίλτρα τεχνητού νεφρού και αιμοκάθαρσης, οστεοσυνθετικά υλικά, καρδιολογικά και αιμοδυναμικά υλικά, βηματοδότες - απινιδωτές, ηλεκτρόδια, γναθοπροσωπικής χειρουργικής κ.α. Πρόκειται δηλαδή για τα υλικά που σχεδόν σε όλα τα πορίσματα του Σώματος Επιθεωρητών Υγείας Πρόνοιας έχουν προκύψει υπερτιμολογήσεις και απίστευτες καταναλώσεις.

Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση ενός μονοεστιακού απινιδωτή, όπου πριν από λίγες ημέρες αποκαλύφθηκε ότι σε ένα ελληνικό νοσοκομείο ένας στοιχίζει 21.000 ευρώ όταν στην ευρωπαϊκή αγορά το κόστος δεν ξεπερνά τα 8.950 ευρώ. Το παράδοξο είναι ότι οι τιμές δε διαφέρουν σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά διαφέρουν ακόμη από νοσοκομείο σε νοσοκομείο και σε ορισμένες περιπτώσεις από κλινική σε κλινική του ίδιου νοσοκομείου και ενώ έχουν οριστεί τιμές ΦΕΚ.