Για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών καταγγέλλεται στη Γερμανία το κοινωνικό δίκτυο. Για εκμετάλλευση της ηγετικής της θέσης κατηγορείται η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης και τίθεται υπό έρευνα στην Ε.Ε.
Την εβδομάδα που πέρασε ήταν λίγο δύσκολο να προσέξει κανείς οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε στο Διαδίκτυο εκτός από τις αποκαλύψεις του Wikileaks. Την ώρα, όμως, που τα έγγραφα της μυστικής διπλωματίας των ΗΠΑ μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον των ΜΜΕ και των ενημερωμένων πολιτών, κάποιοι προσπάθησαν να δημιουργήσουν ρωγμές σε δύο άλλα μονοπώλια.
Τη Δευτέρα, γερμανοί καταναλωτές υπέβαλαν αγωγή κατά του Facebook για καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Ιντερνετ. Το έκαναν αφού νωρίτερα δεν έλαβαν καμία απάντηση από την ίδια την εταιρεία στις ενστάσεις τους. Κατά σύμπτωση, μια μέρα αργότερα, η αρμόδια επίτροπος της Ε.Ε., Βίβιαν Ρέντιγκ, μιλώντας για την ανάγκη να επανεξεταστούν οι κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων που ισχύουν στην Ευρώπη ώστε οι πολίτες να έχουν το έλεγχο των δεδομένων τους, αναφέρθηκε στο «δικαίωμα του να μπορεί κανείς να ξεχαστεί», να ζητήσει δηλαδή τη διαγραφή των δεδομένων του, που έχουν συσσωρευθεί (από τη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνο) και αντιγραφεί σε διάφορα σημεία του Διαδικτύου.
Βέβαια, μέχρι να αποδώσει κάτι από τα παραπάνω, τίποτα δεν ανακόπτει το φακέλωμά μας, οπότε τα ευρωπαϊκά όργανα θα ασχοληθούν με κάτι πιο βατό. Την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι ξεκινά αντιμονοπωλιακή έρευνα σε βάρος της Google για πιθανή κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά διαδικτυακών αναζητήσεων (ελέγχει περίπου τα 3/4). Η Ε.Ε. τόνισε στην ανακοίνωσή της (http://blo.gr/3g2) ότι δεν έχει ακόμα στοιχεία που να αποδεικνύουν τέτοιες πρακτικές αλλά θα δώσει προτεραιότητα στην έρευνα (χωρίς να δεσμεύεται, ωστόσο, για το πόσο μπορεί να κρατήσει αυτή). Σε εξέλιξη είναι και ο έλεγχος των αμερικανικών αρχών για το αν θα είναι μονοπωλιακή η απόκτηση εταιρείας λογισμικού αεροπορικών εισιτηρίων από την Google, μετά από προσφυγή των τουριστικών πρακτόρων (δείτε τη σχετική καμπάνια στο www.fairsearch.org).
Κατά καιρούς, με διάφορες αφορμές, έχει επανέλθει η υποψία/καταγγελία ότι η μηχανή αναζήτησής της εμφανίζει ψηλά στα αποτελέσματα πελάτες με τους οποίους έχει υπογράψει συμφωνίες, σε βάρος άλλων που χρησιμοποιούν τις δωρεάν υπηρεσίες της. Σχετική καταγγελία είχε γίνει τον περασμένο Σεπτέμβριο στην πολιτεία του Τέξας, από τρεις εταιρείες που θεωρούσαν ότι υποβαθμίζονταν έτσι έναντι ανταγωνιστών τους.
Τις τελευταίες μέρες, όμως, έγινε γνωστό ότι και δυο καταναλωτικές οργανώσεις τις Ισπανίας βρίσκονται σε διαμάχη εξαιτίας της Google. Η ΜΚΟ Facua (www.facua.org) κατηγορεί την οργάνωση OCU (www.ocu.org) ότι αγόρασε από την Google ως λέξη κλειδί στις αναζητήσεις της τη λέξη «facua» και όταν κάποιος την πληκτρολογεί βλέπει δίπλα στα αποτελέσματα διαφημίσεις («sponsored links») της OCU. Το ίδιο είχε συμβεί και με την Luis Vuitton, η οποία είχε προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο δικαίωσε την Google. Από τον Σεπτέμβριο, πάντως, η Google συμπεριέλαβε στους όρους χρήσης της το δικαίωμα μιας εταιρείας που θίγεται από τη χρήση του ονόματός της να προσφεύγει σε αυτήν ζητώντας απόσυρση των λέξεων-κλειδιών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου