Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

Ομιλία Προέδρου ΠΑΣΟΝΟΠ κ. Καναβού Ι. στην Επιτροπή Κοιν. Υποθέσεων 11/02/2009


Κατ’ αρχήν, θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου για την τιμή που μας έγινε να προσκληθούμε προκειμένου να εκθέσουμε τις θέσεις μας για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Εκπροσωπώντας την Πανελλήνια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία Νοσηλευτικού Προσωπικού θα ήθελα να δηλώσω ότι η ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου ως έχει,μας βρίσκει αντίθετους, για τους εξής λόγους:
1. Ο κ. Υπουργός, τόσο κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης τύπου με την Ομοσπονδία μας όσο και στα ΜΜΕ δήλωνε ότι το ΥΥΚΑ θα προβεί άμεσα στην πρόσληψη 5500 συναδέλφων μας εντός του 2009.
Αντ’ αυτού, το νομοσχέδιο προβλέπει 5500 προσλήψεις στα επόμενα 3 χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός είναι περίπου ο αριθμός των συναδέλφων μας που θα συνταξιοδοτηθούν την επόμενη τριετία…
2. Ο κ. Υπουργός δήλωνε, ότι οι σχετικές προκηρύξεις θα εκδοθούν άμεσα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως η υποβολή των αιτήσεων θα ξεκινούσε από 1/1/09.
Αντ’ αυτού, το νομοσχέδιο προβλέπει την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης με το ΥΠΠΕΣΔΔΑ που θα ρυθμίζει τις λεπτομέρειες των προκηρύξεων, εντός έξι μηνών. Δηλαδή, οι σχετικές προκηρύξεις θα εκδοθούν μετά έξι μήνες, στην καλύτερη περίπτωση.
3. Ο κ. Υπουργός δήλωνε πως στην επιτροπή επιλογής θα συμμετείχε εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των διαδικασιών.
Στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε, κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, παρά μόνο γίνεται γενικόλογη αναφορά στις διαδικασίες και τα κριτήρια που θέτει το ΑΣΕΠ.
4. Ο κ. Υπουργός, δεσμεύτηκε σε κάθε ευκαιρία και με κάθε τρόπο, όπως αντίστοιχα δεσμεύτηκε και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Αλογοσκούφης, για την καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ στο Νοσηλευτικό Προσωπικό.
Στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, ούτε καν αναφορά σ’ αυτό.
5. Δεσμεύτηκε ακόμη ο κ. Υπουργός για την υπογραφή Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας για το Νοσηλευτικό Προσωπικό, με την Ομοσπονδία μας.
Για άλλη μια φορά, δεν υπάρχει στο Νομοσχέδιο καμία πρόβλεψη επ΄αυτού.
6. Σε ότι αφορά την τροποποίηση του 3252/04, θα ήθελα να σας παραπέμψω στα πρακτικά των συνεδριάσεων της επιτροπής, όταν συζητούνταν ο εν λόγω νόμος για τη σύσταση της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος. Συγκεκριμένα, τότε είχε υπάρξει διακομματική συναίνεση για προώθηση και επίλυση του ζητήματος της εκπαίδευσης του Νοσηλευτικού Προσωπικού, και της εγγραφής του συνόλου στο ΝΠΔΔ. Να υπενθυμίσω, ότι δικαίωμα εγγραφής στην ΕΝΕ σήμερα, έχει λιγότερο από το μισό προσωπικό που υπηρετεί στο ΕΣΥ, καθώς η πλειοψηφία, είναι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αν και έκτοτε πέρασαν περισσότερα από τέσσερα χρόνια, δεν έγινε καμία πρόβλεψη ή ρύθμιση προς την κατεύθυνση αυτή.
Παράλληλα, όλοι σχεδόν οι Φορείς της Νοσηλευτικής Κοινότητας προχώρησαν στην υποβολή προτάσεων για τροποποίηση του 3252/04 που συνοψίζονται σε 5 σημεία.
1. Αλλαγή της σταυροδοσίας από το 1/3 των υποψηφίων στο 1/3 των προς εκλογή θέσεων σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες.
2. Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των αντιπροσώπων από 1/50 εγγεγραμμένα μέλη σε 1/50 ψηφίσαντα μέλη.
3. Υποχρεωτική παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου σε όλα τα εκλογικά τμήματα.
4. Επικύρωση των πρακτικών της ψηφοφορίας για τα Περιφερειακά Συμβούλια (ΠΣ) και του κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) από τον Υπουργό ΥΥΚΑ.
5. Στις ετήσιες Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις, τόσο του ΔΣ όσο και των ΠΣ, να γίνεται οικονομικός απολογισμός και προϋπολογισμός. Ο απολογισμός και ο προϋπολογισμός τίθενται σε ψηφοφορία στο σώμα της συνέλευσης.
Ούτε επ΄ αυτών των προτάσεων το Υπουργείο προέβη σε κάποια ρύθμιση.
Με έκπληξη λοιπόν σήμερα διαπιστώνουμε τη σπουδή του Υπουργείου να δίδει τη δυνατότητα στην ΕΝΕ να θέτει υπό την αιγίδα της μεταπτυχιακά προγράμματα και γενικότερα να πριμοδοτεί με μεταπτυχιακές μονάδες διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Προς τί όμως αυτή η σπουδή; Η ΕΝΕ πριν ακόμα αποκτήσει αιρετή διοίκηση, και σαν αυτό να ήταν το μείζον πρόβλημα της Νοσηλευτικής Κοινότητας, έχει εδώ και τρία χρόνια θέσει υπό την αιγίδα της, και χωρίς να απορρέει το δικαίωμά της αυτό από κάποιο άρθρο του Νόμου, μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας, και μάλιστα από ιδιωτικό Πανεπιστήμιο της Κύπρου. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση αυτή, είναι πως το εν λόγω Πανεπιστήμιο, δεν είναι πλήρως αναγνωρισμένο ούτε καν στην Κύπρο, πόσο μάλιστα από το ΔΟΑΤΑΠ.
Θεωρούμε λοιπόν την τροποποίηση που προτείνει το ΥΥΚΑ στον νόμο 3252/04, τουλάχιστον άκαιρη, αλλά και ως προσπάθεια νομιμοποίησης των όσων έγιναν έως σήμερα. Φοβούμαστε, ότι θα λειτουργήσει ως μηχανισμός χορήγησης ελεγχόμενων μεταπτυχιακών τίτλων. Και τούτο το λέω διότι σήμερα η ΕΝΕ έχει χάσει την έξωθεν καλή μαρτυρία στη Νοσηλευτική Κοινότητα. Το σημερινό ΔΣ της ΕΝΕ λειτουργεί κατά τρόπο που δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για τις προθέσεις του. Συγκεκριμένα θα αναφέρω, ότι από πέρυσι η Ομοσπονδία μας με επανειλημμένα έγγραφά της προς την ΕΝΕ ζητά να πληροφορηθεί τον οικονομικό απολογισμό του οργάνου, καθώς και τα πρακτικά της συνέλευσης των αντιπροσώπων, για να μη λάβει ως σήμερα καμία απάντηση. Ακόμα και μετά την έκδοση σχετικής εισαγγελικής παραγγελίας, η ΕΝΕ αρνείται να συνεργαστεί.
Θεωρούμε, ότι το ΥΥΚΑ πριν προχωρήσει στην όποια τροποποίηση του 3252/04, οφείλει πρωτίστως να λάβει υπ’ όψιν τις προτάσεις που προανέφερα.
Οφείλει να τηρήσει τις δεσμεύσεις του για 5500 προσλήψεις Νοσηλευτικού Προσωπικού άμεσα, μέσα στο 2009, να προβεί στην καταβολή του επιδόματος των 176 ευρώ και να ξεκινήσει άμεσα διεργασίες για την υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας με την Ομοσπονδία μας για το Νοσηλευτικό Προσωπικό. Οποιαδήποτε άλλη εξέλιξη, θα μας βρει αντίθετους, και θα οδηγήσει σε περεταίρω αντιδράσεις αλλά και όξυνση του προβλήματος της υποστελέχωσης.
Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: