Δυσαρεστημένοι από τα δημόσια νοσοκομεία εμφανίζονται οι κάτοικοι της Κρήτης.Εκτιμούν ότι χωρίς «μέσο» δεν υπάρχει άμεση εξυπηρέτηση, επισημαίνουν ότι το «φακελάκι» ζει και βασιλεύει και φοβούνται να καταγγείλουν τους γιατρούς που «πορεύονται με αυτό».
Τα παραπάνω προκύπτουν από παγκρήτια έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 15-18 Μαρτίου του 2010 υπό την εποπτεία του διευθυντή του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης καθηγητή Κ. Ζοπουνίδη, του διευθυντή του Εργαστηρίου Ανάλυσης Δεδομένων και Πρόβλεψης Διοίκησης του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης καθηγητή Χρήστου Σκιαδά και του υποψήφιου διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων Γ.Ι. Ματαλλιωτάκη, ο οποίος έκανε την οργάνωση της έρευνας, την ανάλυση των αποτελεσμάτων και είχε την επίβλεψη συλλογής των στοιχείων.
Η σύνταξη του ερωτηματολογίου έγινε με τη συνεργασία του επεμβατικού καρδιολόγου Κων. Βαρδάκη.
Σε γενικές γραμμές οι κάτοικοι της Κρήτης εκτιμούν ότι η εξυπηρέτηση στον τομέα της δημόσιας υγείας εξαρτάται από παρέμβαση πολιτικού ή διοικητικού προσώπου, κατά το κοινώς λεγόμενο «μέσο», αφού το 73,4% των πολιτών εκτιμά ότι υπάρχει άμεση εξάρτηση μεταξύ της εξυπηρέτησης και του πολιτικού ή διοικητικού μέσου. Το 9,4% του πληθυσμού απάντησε ότι δεν υπάρχει καμία εξάρτηση και το 16,8% ότι η εξάρτηση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το μέσο είναι μικρή.
Σε ποσοστό 83,3% πιστεύουν ότι το «φακελάκι» καθορίζει την ποιότητα των υπηρεσιών και την εξυπηρέτησή τους και μόλις το 15,7% πιστεύει ότι η ποιότητα των υπηρεσιών και η εξυπηρέτηση είναι ανεξάρτητες του σχετικού φιλοδωρήματος.
Καθοριστικό ρόλο φαίνεται να έχει το «φακελάκι», σύμφωνα με τη γνώμη των πολιτών, και στον χρόνο αναμονής μιας χειρουργικής επέμβασης, αφού σε ποσοστό 21% υποστηρίζουν ότι αν δεν καταβληθεί το σχετικό αντίτιμο δεν τους χειρουργούν αλλά εντάσσονται σε πολύμηνη λίστα αναμονής. Ενα ποσοστό της τάξης του 60,9% πιστεύει ότι επηρεάζει πολύ τον χρόνο αναμονής το φιλοδώρημα, το 9,9% ότι επηρεάζει λίγο και μόλις το 7,1% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι ο χρόνος αναμονής σε μια χειρουργική επέμβαση δεν σχετίζεται με το φακελάκι. Η δημοσκόπηση εξέτασε αν οι πολίτες είχαν ποτέ την εμπειρία κατά την οποία τους ζητήθηκε συγκεκριμένο ποσό από γιατρό δημόσιου νοσοκομείου προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια χειρουργική επέμβαση. Στην ερώτηση αυτή ένας στους τέσσερις (25,1%) δήλωσε ότι είχε ανάλογη εμπειρία, ενώ ταυτόχρονα σε ποσοστό 28,2% δήλωσαν ότι τέτοιες εμπειρίες είχαν φίλοι και συγγενείς. Αντίθετη άποψη διατύπωσε το 42,8% του δείγματος.
Ο λόγος, όμως, που δεν γίνονται επώνυμες καταγγελίες, παρά την υψηλή συχνότητα τέτοιων φαινόμενων, όπως μας περιέγραψαν οι πολίτες, είναι γιατί υπάρχει ο φόβος της επόμενης μέρας του ασθενή ή συγγενούς ασθενή, σε ποσοστό 64,7%. Το 9,8% των πολιτών υποστήριξε ότι η έλλειψη καταγγελιών υφίσταται λόγω του μικρού μεγέθους του προβλήματος, ενώ υπήρξαν και αρκετοί που έδωσαν διαφορετικές απαντήσεις ή δεν απάντησαν.
Τα παραπάνω προκύπτουν από παγκρήτια έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 15-18 Μαρτίου του 2010 υπό την εποπτεία του διευθυντή του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης καθηγητή Κ. Ζοπουνίδη, του διευθυντή του Εργαστηρίου Ανάλυσης Δεδομένων και Πρόβλεψης Διοίκησης του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης καθηγητή Χρήστου Σκιαδά και του υποψήφιου διδάκτορα στην Ανάλυση Δεδομένων Γ.Ι. Ματαλλιωτάκη, ο οποίος έκανε την οργάνωση της έρευνας, την ανάλυση των αποτελεσμάτων και είχε την επίβλεψη συλλογής των στοιχείων.
Η σύνταξη του ερωτηματολογίου έγινε με τη συνεργασία του επεμβατικού καρδιολόγου Κων. Βαρδάκη.
Σε γενικές γραμμές οι κάτοικοι της Κρήτης εκτιμούν ότι η εξυπηρέτηση στον τομέα της δημόσιας υγείας εξαρτάται από παρέμβαση πολιτικού ή διοικητικού προσώπου, κατά το κοινώς λεγόμενο «μέσο», αφού το 73,4% των πολιτών εκτιμά ότι υπάρχει άμεση εξάρτηση μεταξύ της εξυπηρέτησης και του πολιτικού ή διοικητικού μέσου. Το 9,4% του πληθυσμού απάντησε ότι δεν υπάρχει καμία εξάρτηση και το 16,8% ότι η εξάρτηση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το μέσο είναι μικρή.
Σε ποσοστό 83,3% πιστεύουν ότι το «φακελάκι» καθορίζει την ποιότητα των υπηρεσιών και την εξυπηρέτησή τους και μόλις το 15,7% πιστεύει ότι η ποιότητα των υπηρεσιών και η εξυπηρέτηση είναι ανεξάρτητες του σχετικού φιλοδωρήματος.
Καθοριστικό ρόλο φαίνεται να έχει το «φακελάκι», σύμφωνα με τη γνώμη των πολιτών, και στον χρόνο αναμονής μιας χειρουργικής επέμβασης, αφού σε ποσοστό 21% υποστηρίζουν ότι αν δεν καταβληθεί το σχετικό αντίτιμο δεν τους χειρουργούν αλλά εντάσσονται σε πολύμηνη λίστα αναμονής. Ενα ποσοστό της τάξης του 60,9% πιστεύει ότι επηρεάζει πολύ τον χρόνο αναμονής το φιλοδώρημα, το 9,9% ότι επηρεάζει λίγο και μόλις το 7,1% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι ο χρόνος αναμονής σε μια χειρουργική επέμβαση δεν σχετίζεται με το φακελάκι. Η δημοσκόπηση εξέτασε αν οι πολίτες είχαν ποτέ την εμπειρία κατά την οποία τους ζητήθηκε συγκεκριμένο ποσό από γιατρό δημόσιου νοσοκομείου προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια χειρουργική επέμβαση. Στην ερώτηση αυτή ένας στους τέσσερις (25,1%) δήλωσε ότι είχε ανάλογη εμπειρία, ενώ ταυτόχρονα σε ποσοστό 28,2% δήλωσαν ότι τέτοιες εμπειρίες είχαν φίλοι και συγγενείς. Αντίθετη άποψη διατύπωσε το 42,8% του δείγματος.
Ο λόγος, όμως, που δεν γίνονται επώνυμες καταγγελίες, παρά την υψηλή συχνότητα τέτοιων φαινόμενων, όπως μας περιέγραψαν οι πολίτες, είναι γιατί υπάρχει ο φόβος της επόμενης μέρας του ασθενή ή συγγενούς ασθενή, σε ποσοστό 64,7%. Το 9,8% των πολιτών υποστήριξε ότι η έλλειψη καταγγελιών υφίσταται λόγω του μικρού μεγέθους του προβλήματος, ενώ υπήρξαν και αρκετοί που έδωσαν διαφορετικές απαντήσεις ή δεν απάντησαν.
(Κάνετε κλικ στο τίτλο της ανάρτησης για το πληρες δημοσίευμα που δεν δημοισιευέται εδώ λόγω μεγέθους)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου